Dialog Dari Filem Ayat-Ayat Cinta.


السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه





Selepas Maghrib.

Bismillah.

Aku tersedar dari lena dek kepenatan & kesejukan oleh rahmatMu(hujan). Ya Allah, terus aku ingat kepada solat Isyak aku, tengok jam dah tepat 12.30 . Astghafirullah Al-azim, niat nak pergi solat di masjid Al-Mubarakah tp tertidur plak. -_-"

Aku leka dgn facebook then baru nak solat (jgn ikut!) biasalah manusia mane tak pernah terleka oleh permainan duniawi kan? Jgn lewat2kan solat , masuk neraka wahai kawan. MasyaAllah.!

Ayat-Ayat Cinta.

Oh ya, setelah lama aku tak usha blog Oh ! Islam (asyik busy baca artikel iluvislam.com je. byk cite best. hehe). So, dkat situ aku terbaca la 1 artikel mengenai kapel yang bertajuk "Couple Itu Haram? " .
Di situ ade diselitkan dgn ayat-ayat Kalamullah :
“Dan janganlah kamu mendekati zina; sesungguhnya zina itu adalah suatu perbuatan yang keji dan suatu jalan yang buruk.”
Surah Al-Israa’(17) ayat 32:

Rasulullah S.A.W juga pernah bersabda ade jenis-jenis Zina iaitu:
“Sesungguhnya Allah Ta’ala telah menetapkan nasib anak Adam mengenai zina. Tidak mustahil dia pernah melakukannya. Zina mata ialah memandang. Zina lidah ialah berkata. Zina hati ialah keinginan dan syahwat,sedangkan faraj (kemaluan) hanya menuruti atau tidak menuruti.”..
   Then bile skroll bawah sikit ade sedutan video dari Filem Ayat - Ayat Cinta. Subhanallah, indah sungguh dialog cerita tu, bagaimana nak elak daripada zina. Ianya dipanggil Ta’aruf.
Sedutan video dari Ayat-ayat Cinta ini segalanya jelas telah disampaikan.

"Pernikahan itu bentuk ibadah. InsyaAllah, akan dibuka pintu rezeki kepadamu".

Nak tengok video Klik SINI.

Alhamdulillah, itu je la. Actually, badan tak sihat ni selsema. Biasalah musim hujan kan.
Bgaimanapun aku bersyukur rahmat Allah melimpah-limpah di atas bumi ini. Allah Maha Mengetahui.
Assalamualaikum w.b.t .

P/S : tak pernah aku buat jiwang cmni. haha. Doakan mama sy cepat sembuh dr demam. Aammmiinnn! .



LIKE . SHARE . COMMENT.

Sincerely by :

No comments:

Post a Comment

© Created by Alep Darling - 2011